رد شدن به محتوای اصلی

خریدتخم نطفه دار

 خریدتخم نطفه دار


- اولین مرحله و مهمترین مرحله در شروع کار پرورش طیور در صورت داشتن دستگاه جوجه کشی ، خرید تخم نطفه دار است. این مرحله به قدری مهم است که موفقیت کسب و کار شما در آینده وابسته آن خواهد بود.

- توجه و دقت به مولد هایی که می خواهید تخم نطفه دار آنها را بخرید مهم ترین اصل این موضوع است.

- تا حد امکان سعی کنید خرید تخم نطفه دار را بصورت حضوری و از فرد قابل اطمینان انجام دهید.

- در خرید تخم نطفه دار حتی رژیم غذایی مولد ها بر قدرت نطفه و نسل قوی در آینده موثر است.

- چنانچه خودتان تولید کننده تخم نطفه دار هستید توجه به این موضوع که حداکثر تا دو نسل از یک گله مولد می توان تخم نطفه دار با کیفیت تهیه کرد در نسل سوم کیفیت جوجه های تولیدی بشدت پایین می آید ( خصوصیت برادر خواهری رخ می دهد).

- با توجه به بند قبل باید دائما  تا جایی که ممکن است حداقل خروس های گله از جاهای دیگر تهیه شود و از مولد های قبلی نباشد.

- جوجه کشی با توجه به تبلیغات گسترده ای که به منظور آسان جلوه دادن آن انجام شده است این گونه نیست و نکات ریز فراوانی دارد. 


سایت مرغ بومی تخم نطفه دار مرغ محلی اصلاح نژاد شده گلپایگانی (لوهمن) سازگار با اقلیم ایران را با قیمت مناسب و تضمین کیفیت بالا عرضه می کند با ما تماس بگیرید. 



تشخیص نطفه دار بودن


متاسفانه از ظاهر تخم مرغ نمی توان به نطفه دار بودن آن پی برد ! ولی این موضوع بی راه حل نیست ، از روی ظاهر تخم می توان به یکسری نکات کلی پی برد که در وقت ما صرفه جویی می کند. 

معمولا تخم مرغ هایی که تازه هستند پوسته زبرتری دارند و پس از لمس متوجه سطوح نا صاف بر روی آن می شوید البته این موضوع بشدت تجربی هست و راه حل علمی بشمار نمی آید. وقتی حس کردید تخم ها تازه هستند می توانید اطمینان بیشتری پیدا کنید در صورتی که وقت و انرژی صرف جوجه کشی از آنها کنید حداقل امکان تشکیل جنین وجود خواهد داشت.

از تعدادی تخم که در اختیار دارید بطور تصادفی چند تایی را بشکنید و وجود نطفه را در زرده مشاهده کنید ( زرده تخم مرغ محلی پس از شکسته شدن در ظرف یک دایره سفید رنگ کوچک بر روی آن وجود دارد که نطقه ای در مرکز این دایره است ، متاسفانه ای موضوع هم نیاز به تجربه و مهارت دارد ) نبود دایره مذکور به معنی نبود نطفه است بنابراین وقتتان را با این تخم مرغ ها تلف نکنید.


راه حل دیگر این است که تخم ها را در دستگاه جوجه کشی قرار دهید و به نطفه فرصت رشد و جنین شدن بدهید در حدود چهار روز تا یک هفته اگر شرایط دستگاه شما اوکی باشد رگه های خونی تار عنکبوتی جنین تشکیل می شود و با عمل کندلینگ ( نوربینی ، نطفه سنجی ) می توانید ببینید چند درصد تخم مرغ های شما نطفه دار بود و می توان روی آن برای گرفتن جوجه حساب کرد.


حال عمل نطفه سنجی چگونه است : تخم مرغ ها را در یک محیط تاریک قرار دهید و با چراغ قوه موبایل از سمت پایین تخم به آن نور بتابانید چیزی که خواهید دید یکی کیسه هوا و دیگری تقریبا در مرکز رگه های خونی تار عنکبوتی خواهد بود ، اگه چیز خاصی مشاهده نکردید یعنی تخم مرغ از ابتدا نطفه دار نبوده و باید از فرآیند جوجه کشی خارج شود چون نتیجه ندارد. در فرآیند نطفه سنجی سعی کنید دمای محیطی که کار نطفه سنجی را در آن انجام می دهید خیلی پایین نباشد و تا حد امکان این عمل را سریع انجام دهید زیرا وارد شدن شوک حرارتی ممکن است به فرآیند رشد جنین آسیب وارد کند و منجر به مرگ آن شود.

 


فروش تخمهای نطفه دار تهران


سایت مرغ بومی امکان ارسال تخم نطفه دار مرغ محلی اصلاح نژاد شده گلپایگانی (لوهمن) سازگار با اقلیم ایران را با قیمت مناسب به تمام نقاط کشور از جمله تهران را دارد ، فارم ما در استان قزوین می باشد امکان خرید حضوری در استان نیز فراهم است.



فروش تخمهای نطفه دار اصفهان


در اصفهان مراکز تولید تخم نطفه دار فراوان است ولی همان طور که توضیح دادیم شاید علاقه مند باشید از مرغ محلی اصلاح نژاد شده گلپایگانی ( لوهمن )  استفاده کنید . مرغ بومی امکان ارسال تخم نطفه دار به اصفهان را دارد. با ما تماس بگیرید.



فروش تخمهای نطفه دار شیراز

با توجه به شرایط آب و هوایی شیراز ما به شما مرغ محلی اصلاح نژاد شده گلپایگانی (لوهمن ) را توصیه می کنیم ، مرغ بومی امکان ارسال تخم نطفه دار به شیراز را دارد با ما تماس بگیرید.



فروش تخمهای نطفه دار کرمان

شرایط آب و هوایی کرمان تقریبا گرم و خشک است و هر نژاد مرغی نمی تواند با این اقلیم سازگار شود ، گرما زیاد موجب می شود مرغ ها از تخم بیافتن و راندمان تولید بشدت پایین بیاید ، ما به هموطنان عزیزمان در کرمان نیز مرغ محلی گلپایگانی اصلاح نژاد شده و میکس با لوهمن را پیشنهاد می دهیم در صورت تمایل با ما تماس بگیرید امکان ارسال وجود دارد.




شکل نطفه مرغ

شکل نطفه مرغ در صورتی قابل مشاهده است که تخم مرغی که فکر می کنید نطفه دار است را بشکنید و در ظرفی بریزید ، پس از دقت متوجه وجود دایره کوچک سفید رنگی بر روی زرده تخم مرغ می شوید که در مرکز آن نقطه سفید رنگی وجود دارد این نقطه حامل دی ان ای خروس است ، نطفه مرغ خیلی ریز نیست و با چشم غیر مسلح نیز می توان آنرا مشاهده کرد.



تشخیص نطفه دار بودن مرغ


در صورتی که در گله مولد شما حداقل دو هفته خروس حضور داشته باشد به احتمال 90 درصد مرغ های شما تخم نطفه دار می گذارند و چنانچه خروس از گله حذف شود تقریبا تا دو هفته بعد هم تخم مرغ ها نطفه دار خواهند بود. در این مورد تنها نکته برقراری تعادل تعدادی گله است به ازا هر ده مرغ حداقل یک خروس جهت نطفه دار کردن تخم ها نیاز است ، چناچه نسبت حداقلی رعایت نشود ممکن هست تخم های تولیدی بی نطفه شوند ، وجود تعداد بیشتر از یک عدد خروس به ازا هر ده مرغ هم تاثیر زیادی ندارد و فقط منجر به ایجاد درگیری بیشتر در گله بین خروس ها خواهد شد.

خصوصیات وراثتی نیز بصورت پنجاه پنجاه خواهد بود و جوجه هم از خروس و هم از مرغ مادر خصوصیات وراثتی را خواهد داشت.

نظرات

پر بازدیدترین ها

مرغ در چند ماهگی تخمگذار می شود

 آیا مرغ جوان در خانه دارید؟ اگر چنین است، شرط می بندم که شما مشتاقانه منتظر رسیدن تخم مرغ های تازه هستید….اگر نمی‌دانید مرغ‌های شما چه زمانی شروع به تخم‌گذاری می‌کنند، این مطلب را بخوانید تا علائمی را که نشان می‌دهد تخم‌مرغ‌ها در راه هستند، یاد بگیرید. ما در مورد میانگین سنی که مرغ‌ها شروع به تخم‌گذاری می‌کنند، چگونگی نقش نژاد و چند نشانه مبنی بر اینکه تخم‌ها در راه هستند صحبت خواهیم کرد. به خاطر داشته باشید که هر مرغ متفاوت است، و هیچ کاری نمی توانید انجام دهید تا آنها برای بزرگ شدن عجله کنند - پس فقط صبور باشید و از دوران نوجوانی آنها لذت ببرید. مرغ ها معمولا از چه سنی شروع به تخم گذاری می کنند؟ به طور متوسط ​​مرغ های جوان در حدود 6 ماهگی شروع به تخم گذاری می کنند یا به تخم گذاری می پردازند . برخی از مرغ ها ممکن است از 16 تا 18 هفتگی شروع به تخم گذاری کنند، در حالی که برخی دیگر ممکن است 28 تا 32 هفته (نزدیک به 8 ماهگی) طول بدهند! در طول سال‌ها، ما بطور تجربی متوجه شدیم که حدود 20 تا 22 هفتگی رایج‌ترین سن برای شروع تخم‌گذاری مرغ‌های ما بود. نژاد مرغ و تخم گذاری علاوه بر سن، نژاد مر

آیا جوجه ها می توانند برنج بخورند؟

 برنج را جوجه های کوچک می توانند مصرف کنند. با این حال، توصیه نمی شود که بخشی از رژیم غذایی آنها باشد. اگر جوجه های یکروزه باید برنج مصرف کنند باید آن را بپزند و کم بدهند. ما نباید فراموش کنیم که برنج حاوی موادی است که می تواند در مقادیر زیاد برای مرغ مضر باشد - به عنوان مثال، شکر.

مرغ تخمگذار در روز چند تخم میگذارد؟

 یک عدد تخم مرغ یک مرغ می تواند فقط یک تخم در روز بگذارد و روزهایی را خواهد داشت که اصلاً تخمی نمی گذارد. دلایل این برنامه تخمگذاری مربوط به سیستم تولید مثل مرغ است. بدن مرغ مدت کوتاهی پس از تخم گذاری تخم قبلی شروع به تشکیل تخم می کند و 26 ساعت طول می کشد تا تخم مرغ به طور کامل تشکیل شود.

جوجه ها چند وقت یکبار می خوابند؟

 به طور متوسط، انتظار داشته باشید که جوجه های شما هر بار بین 30 دقیقه تا 90 دقیقه (1 و نیم ساعت) بخوابند و پس از آن دوره های فعالی که تقریباً به همان مدت طول می کشد بیدار هستند و سپس بخوابند . در این مورد، باید حداقل 48 ساعت قبل از رسیدن اولین دسته از جوجه های خود، محیط را از نظر دمایی آماده کنید.

چه زمانی باید به جوجه برای خروج از تخم کمک کرد؟

 وقتی همه چیز همانطور که قرار است کار کند، زمانی که جوجه اولین سوراخ پوسته تخم مرغ را ایجاد کرد، در کمتر از 24 ساعت به خودی خود خارج می شود . به جز در مواردی که نشانه های قابل مشاهده ای از آسیب دیدگی جوجه مانند خون وجود داشته باشد، سعی نکنید قبل از 24 ساعت به بیرون آمدن جوجه ها از تخم کمک کنید.

بعد از اولین ترک چقدر طول می کشد تا جوجه از تخم بیرون بیاید؟

 به عنوان یک قاعده کلی، 5 تا 7 ساعت طول می کشد تا جوجه به طور کامل پس از ظاهر شدن اولین ترک روی تخم مرغ از تخم بیرون بیاید. در برخی موارد، ممکن است تا 24 ساعت طول بکشد، و این نگران کننده است که تخم ها به مدت 40 تا 60 ساعت پس از ترک خوردن از تخم خارج نشوند، زیرا سلامت جوجه به شدت آسیب می بیند.

چند بار به جوجه ها غذا دهیم؟

 جوجه های کمتر از یک هفته باید 6-10 بار در روز (هر 2-3 ساعت) تغذیه شوند . در هفته اول زندگی، برخی از پرندگان از تغذیه در طول شب سود می برند. جوجه هایی که هنوز چشمان خود را باز نکرده اند ممکن است 5-6 بار در روز (هر 3-4 ساعت) تغذیه کنند.

فواید استفاده سرکه سیب در جیره مرغ بومی

فواید استفاده ازسرکه سیب در برنامه غذایی پرنده 1- آب اسیدی شده خاصیت اشتها آوری دارد. 2- پرندگانی که از این آب استفاده می کنند کمتر تحت تاثیر کوکسیدیوزیس (بیماری انگلی که منجر به اسهال خونی و یا سفید می شود) قرار می گیرند. 3- پرندگانی که از این آب استفاده می کنند ، صدف آسیاب شده را بیشتر مصرف می کنند 4 _ منجر به کاهش پخش مگاباکتری ها می شود. 5_ آب اسیدی شده از فرایندهای هضمی دستگاه گوارش حمایت کرده و هضم مواد خوراکی را افزایش میدهد. 6_ تعداد باکتری های بیماری زا را کاهش داده و منجر به افزایش تعداد باکتریهای مفید می شود (همانند پروبیوتیکها عمل می کند). 7_ با شیره هاضمه دستگاه گوارش سازگاری دارد. اسیدی کردن آب با استفاده از سرکه سیب (به مقدار 10 سی سی در یک لیتر آب) تاثیرات مفیدی بر روی سلامت پرندگان در فصل جفت گیری و زاد و ولد دارد. بهتر است هنگام استفاده از تخم مرغ در جیره غذایی روزانه در همان روز از سرکه سیب طبیعی استفاده شود تا روده از حالت قلیایی خارج شده و به حالت اکسیدی میل کرده و گاز تولیدی توسط غذا در روده کمتر شود و از ورم روده نیز جلوگیری گردد.